Lekker en Simpel

Achter de schermen #32 – 2019

In het wekelijkse kijkje achter de schermen zie je ook deze week weer hoe onze campeervakantie in Frankrijk verloopt. We hebben wat leuke uitstapjes gedaan, lekker slecht gegeten en veel gezwommen, kijk je mee?

We houden ervan om dingen te ondernemen en zijn daarom niet veel op de camping te vinden, als Evi niet moet slapen zijn we eigenlijk altijd de hort op. Maandag zijn we naar Cannes gegaan. Was wel weer even spannend of het allemaal goed zou gaan met Evi, aangezien ze niet in de kinderwagen wil en ze dus aan de wandel moet. We hebben de kinderwagen overigens ook maar thuis gelaten, scheelt weer ruimte in de auto. Het wandelen was best pittig in een drukke stad met flinke temperaturen, maar het ging boven verwachting goed. Zo nu en dan vliegt ze een andere kant op en gaat ze zelf even op ontdekking. We hebben langs de boulevard gelopen en daarna weer een ritje met een treintje gemaakt zodat we ook de rest nog hebben kunnen zien. Al was dit voor ons beiden niet de eerste keer in Cannes.

In alle steden komen we steeds draaimolens tegen en die moet Evi allemaal even proberen. Dit is een draaimolen Cannes, numero 11 deze vakantie.

Dinsdag zijn we naar een strandje in dat redelijk in de buurt is geweest. Dat was helaas een strand met allemaal flinke stenen en daardoor kon je niet echt lekker zitten en kon Evi ook niet echt haar gang gaan. In het water spelen was voor Eef ook echt een no-go. Op de camping hebben we wat gekookt, als ik me niet vergis was het die dag pastasalade met vis, en daarna zijn we nog even gezellig een ijsje gaan eten.

Woensdag brachten we een bezoekje aan Monaco. Jorrit de autoliefhebber kon hier weer even aan zijn trekken komen, want op elke hoek van de straat staat een sportwagen geparkeerd.

Draaimolen 12 in Monaco 😉

Toen we naar de auto liepen zagen we een weer een treintje voorbijkomen. En bij een stadsbezoekje is een treinrit inmiddels vaste prik. Helaas bleek het treintje een flink stuk lopen te zijn en ook nog bergopwaarts. Andere keer dan maar. De dag sloten we maar voor de verandering even af met…. ijs!

Donderdag zijn we naar een winkelcentrum in de buurt geweest. We hadden geen idee wat we ervan konden verwachten, maar het bleek een heel fraai winkelcentrum te zijn met een hoop leuke winkels en eettentjes.

Vrijdag stond er wederom een dagje Monaco op de planning. Dit keer hebben we in de buurt van het treintje geparkeerd, een ritje gemaakt en toen zijn we naar een aquarium/museum geweest.

‘s Middags bij terugkeer bij de caravan Eef nog even op bed gelegd voor haar middagdutje. Gelijk maar even van het moment gebruik gemaakt om nog wat te werken.

‘s Avonds hadden we niet veel trek, weinig in huis… ik bedoel caravan, dus het werd een stokbroodje roerei. Lekker en super simpel ;-).

Zaterdag maar weer het strand opgezocht. In eerste instantie was Evi weer niet van plan om ook maar met een teen het water in te gaan. Uiteindelijk maar haar bandjes omgedaan en het water in gesleurd, ik bedoel getild haha. Het was even schrikken, maar na een paar tellen had ze er toch wel lol in. En ruim een half uur later lag ze nog steeds in het water, dreef ze lekker rond op de golfjes en had ze grootste lol. Zo snel kan het opeens gaan.

‘s Avonds gingen we uiteten bij een crêperie.

Zondag weer een dagje strand. Benieuwd of Evi dit keer zo het water in zou rennen. En ja hoor, dat was het geval. Ze ging nu zelfs zonder ons in der eentje het water in. Na het middagdutje zijn we weer naar het winkelcentrum gegaan om een hapje te eten. Het werd uiteindelijk een hamburger. Wat dat betreft kijken we er wel naar uit om volgende week weer huiswaarts te gaan, weer lekker normaal eten. Al kan dat in principe op de camping ook wel hoor, maar…..

En zondagavond doken we beiden achter de laptop om tot laat op de avond te werken. Want onder andere deze achter de schermen moet wel online natuurlijk.