Lekker en Simpel

Achter de schermen week 31 – 2022

Nieuw kijkje achter de schermen – In deze achter de schermen vakantie editie laten we zien wat we zoal hebben gedaan tijdens onze eerste dagen van de zomervakantie. Verder hebben we begin van de week gewerkt, stond er nog een uitje voor de brandweer op het programma en werd er gezwommen. Kijk je mee?!

Maandagmorgen, Eef en Jorrit hadden in de camper voor de deur gelogeerd en hadden niet al te best geslapen haha. Als dat maar geen voorbode was voor de vakantie die eraan zat te komen. Om half zeven ging de wekker en nog geen half uur later lag Jorrit al in het zwembad om baantjes te zwemmen. Ondertussen was ik Melle aan het klaarmaken voor een dagje naar de gastouder. Toen Jorrit thuis kwam at hij gauw een paar plakken ontbijtkoek en bracht daarna Melle weg. Ik ging alvast aan de slag achter de computer en Eef was in het kantoor lekker aan het knutselen. Jorrit schoof ook gezellig aan en zo hebben we een paar uurtjes lekker kunnen werken.

Na de lunch ging Jorrit met de brandweer langs bij kinderen waarvan de ouders het niet al te breed hebben en (al enige tijd) niet op vakantie kunnen. De brandweermannen vertelden over het werk en daarna mochten de kids lekker in de auto klimmen, met de brandweerslang spuiten en de bluskleding passen.

Terwijl Jorrit met de brandweerauto onderweg was, hadden Eef en ik besloten dat het wel weer eens tijd werd om haar kamer een klein beetje op te knappen. We hebben de muur en de kastjes geschilderd en wat dingetjes op een andere plek gezet. Helemaal leuk!

De volgende dag hebben we nog wat gewerkt, want Melle was nog een dagje spelen bij de gastouder. Eef ging nog even bij oma eten en tussen het werken door heb ik alvast wat dingetjes in de camper gelegd. ‘s Avonds dook Jorrit weer het zwembad in om wat baantjes te zwemmen.

Woensdagochtend ging Jorrit met de een boodschapje doen en even brood halen op Urk. Ik heb nog wat gewerkt en nog wat laatste dingen aangeleverd bij de uitgever. Want ondertussen wordt er nog druk gewerkt aan ons nieuwe kookboek Lekker en Simpel 10 jaar! Het nieuwe boek komt nog deze maand uit, dus reserveer alvast een exemplaar om het boek als een van de eerste in huis te hebben!

Die avond even wat laatste restjes uit de koelkast opgemaakt en zo stonden er pasta pesto en wrap tosti’s op tafel.

Woensdagnacht zat Jorrit om 02:45u in de startblokken om richting de kazerne te vertrekken, want de pieper maakte geluid. Bleek een melding te zijn dat er geen bereik was. Nadat een kleine 10 minuten later dat ding weer begon te piepen ging ‘ie uit. Jorrit ontvangt de melding ook op z’n telefoon šŸ˜‰

De volgende ochtend was het zover, vakantie! Wat later dan gepland zijn we richting de eerste camping naar Zeeland vertrokken. We waren nog geen vijf minuten onderweg of Melle was het rijden al zat… Lekker dan. Na een anderhalf uur te hebben gereden was het tijd dat Melle een middagdutje ging doen. De hut langs de kant gezet bij een gezellig restaurantje en ondertussen aten wij een lekker broodje en speelden Jorrit en Eef nog op een strandje.

Na nog een uurtje tuffen kwamen we rond etenstijd aan bij de camping in Zeeland. Even de boel geĆÆnstalleerd en daarna een broodje gesmeerd, lekker simpel. We moesten allemaal nog even een beetje in de vakantiestemming komen, het ging niet helemaal van een leien dakje haha. Die avond aten we nog een ijsje in het dorp, ging jorrit een rondje fietsen en heb ik boekje gelezen voor de camper.

De volgende ochtend zijn we naar een bakker in het dorp gefietst, want als je in Zeeland bent moet je natuurlijk wel aan de Zeeuwse bolus. Daarna zijn we naar het strand gefietst, naar de speeltuin geweest en heeft Evi nog gezwommen. Die avond ging Jorrit nog even fietsen en daarna zijn we een beetje bij tijds de camper in gegaan, want het was in de avond best een beetje fris.

De volgende ochtend vertrokken we redelijk vroeg naar onze volgende bestemming, een camping in Frankrijk. Een rit van bijna 4 uur en daar zagen we, na het ritje naar Zeeland, best een beetje tegenop haha. En ook nu weer vond Melle het rijden niet echt een succes en slapen doet hij ook niet tijdens het reizen. Gelukkig hadden we de nodige crackers en maiswafels mee om meneer stil te krijgen. Uiteindelijk viel het best mee gelukkig en waren we rond 13:30u op de camping aangekomen. Daar hebben we gezwommen, lekker gegeten en werd er weer gefietst.

Zondagochtend was het aan het regenen en de vooruitzichten waren verder ook niet denderend voor de rest van de dag. Halverwege de ochtend besloten we dus om maar verder te rijden, een dagje eerder dan gepland. Onderweg werd het eerste franse stokbrood genuttigd en na iets meer dan een uur rijden waren we op een kleine rustige camping aangekomen aan de rand van een klein dorpje. Het bleek echt een doorreis camping te zijn, want tegen de avond was de camping opeens stampvol. Na een fietstochtje, een hapje bij de gele M en een rondje op de racefiets was het bedtijd. De volgende dag gingen we nog een stuk van bijna 300km naar ondere, de zon achterna.