Lekker en Simpel

Achter de schermen week 33 – 2022

Nieuw kijkje achter de schermen – In dit wekelijkse kijkje achter de schermen laten we zien wat we de afgelopen week zoal hebben uitgespookt. Van de laatste vakantiedagen en een heleboel ijsjes tot de nodige fietsritjes en een etentje buiten de deur. Kijk je mee?!

Maandag vertrokken we van de camping Chanteloup en gingen we weer een stuk naar boven, langzaam aan richting huis. Met Melle rijden was nog steeds wel een kleine uitdaging omdat hij gewoon niet van stilzitten houdt, maar eerlijk is eerlijk het ging wel steeds ietsjes beter. Na een kleine drie uur te hebben gereden kwamen we bij de doorreiscamping waar we ook op de heenweg gestopt waren. Daar hebben we wat gefietst, boodschapjes gedaan en lekker gegeten.

De volgende ochtend een bakker in het dorp opgezocht om verse croissantjes en stokbrood te halen en daarna hebben we rustig aan de boel ingepakt. Eind van de ochtend waren we weer op pad richting Calais, naar onze laatste stop in Frankrijk. Daar hebben we nog twee nachtjes op een gigantische plek op een leuke camping gestaan. Enige minpunt van de camping, gelijk wel een flinke, was het sanitair…

Tijdens ons verblijf op de camping vlakbij Calais hebben we boodschapjes gedaan op het fietsje, best een uitdaging met al die heuvels haha. Verder zijn de mannen meerdere keren naar het dorp gefietst om verse croissants te halen. Jorrit nam dan ook altijd als verrassing steeds wat lekkers mee voor bij de koffie, iedere keer wat anders.

We hebben nog een museum bezocht, kwamen per toeval op een kermis terecht en Jorrit heeft nog wat rondjes in de omgeving gefietst.

Donderdagochtend, na nog even snel langs de bakker te zijn gefietst, waren we vrij vroeg in de weer om de boel weer af te breken. We gingen Frankrijk verlaten, op naar België. We hadden een camperplaats gevonden midden in het kustplaatsje Knokke-Heist. De eerste keer dat we naar een camperplaats zouden gaan, we hadden altijd het idee dat een camperplaats niets voor ons was. Maar eenmaal aangekomen en geïnstalleerd, vonden we het eigenlijk heel leuk. Zeker ook omdat het in Knokke-Heist erg leuk was. We hadden super weer en het was gezellig druk overal.

Jorrit is met Eef een ommetje gaan fietsen door de stad en langs de boulevard terwijl Melle een middagdutje deed. Uiteindelijk zijn ze gestrand op speelstrand met allemaal springkussens. Daarna kwamen ze naar de camper en zijn we met z’n allen gaan fietsen. Lekker naar het strand geweest en uiteraard een Vlaams frietje gegeten. Die avond heeft Jorrit nog een rondje op de racefiets gedaan en heb ik nog een wandeling gemaakt door het dorp.

De volgende ochtend zijn we met z’n allen wat lekkers gaan halen voor het ontbijt en nog even langs de receptie gegaan om te vragen of we nog een nachtje mochten blijven, want het was erg goed bevallen. Maar helaas… helemaal volgeboekt voor de komende dagen. Nog even in de omgeving gezocht naar iets leuks, maar bijna alles zat helemaal vol. Helaas was het tijd om naar huis te gaan. Het originele plan was om ongeveer drie weken weg te gaan, het zijn er uiteindelijk twee geworden maar we hebben genoten! Het vakantievieren met de camper is bovenverwachting goed bevallen.

Eenmaal thuis was er werk aan de winkel. De camper moest leeggehaald worden, een ontvangstcomité van mieren moest opgeruimd worden en ik kon aan de slag met een flinke berg was. De kleintjes vonden het volgens mij ook weer prima om thuis te zijn. Ze hebben heerlijk gespeeld in de tuin, met water gerommeld en weer lekker op tijd hun bed opgezocht.

Het weekend is er nog gefietst, zijn we uiteten gegaan voor m’n moeders verjaardag, hebben boodschappen gedaan, lekker in de tuin gehangen, gespeeld en verder gegaan met het opruimen van de camper. Zondagavond was Jorrit bezig om de camper van buiten af te spuiten en hij had net een goedje tegen vliegen en muggen op de voorkant gespoten en toen ging de pieper…. Pas toen het al ongeveer bedtijd was, kwam hij weer thuis. Nog even snel de camper afgespeld en toen naar boven.