Lekker en Simpel

Achter de schermen week 35 – 2022

Nieuw kijkje achter de schermen – We laten je vandaag weer zien wat we afgelopen week zoal hebben uitgespookt. Van nog een paar nachtjes met de camper op pad, werken bij de brandweer en samen een hapje eten buiten de deur tot een tafel vol sushi. Kijk je mee?!

Maandagmorgen waren we redelijk vroeg uit de bed gegaan om na het ontbijt de camper in te pakken. Terwijl Jorrit nog de laatste dingetjes in de camper legde, reed ik nog even met de kleintjes langs de bakker. Na de koffie vertrokken we rond een uur of kwart voor 10 richting België. Een goeie drie uur later waren we er weer, Knokke-Heist!

Nadat we de boel hadden geïnstalleerd gelijk Melle op bed gelegd en daarna zijn Jorrit en Eef even het stadje in gedoken terwijl ik, met een goed boek, de wacht hield bij de camper. Na het slaapje zijn we met z’n allen naar een speelstrandje geweest en hebben we op de terugweg een pizza en pasta gehaald.

‘s Avonds heeft Jorrit nog een ommetje gefietst op de racefiets en rond een uur of half 11 hebben we ons bed opgezocht. Na een nacht zonder al te veel slaap, met dank aan een irritante mug, werden Eef en Melle lekker vroeg wakker. Daarna zijn we naar de bakker gefietst om een lekker ontbijtje te halen. Na het ontbijt hebben we koffie gehaald en wat gewandeld. Tijdens Melle zijn slaapje ben ik met Eef even lekker gaan winkelen, een ijsje eten en daarna zijn we met z’n allen lekker naar het strand gegaan.

‘s Avonds, na een lekkere campingmaaltijd, zijn Jorrit en Eef nog een ommetje gaan fietsen en nog even op bezoek geweest bij de Belgische brandweer. Daar mocht Eef nog even in de brandweerauto klimmen, helemaal leuk!

De volgende ochtend weer naar het bakkertje, nog even langs de supermarkt en daarna zijn we rustig aan de boel gaan inpakken. Rond lunchtijd vertrokken we naar een camping bij Brugge, een ritje van minder dan 25 minuten. Toen we weer geïnstalleerd waren op de volgende camping nog even een hapje gegeten en daarna zijn Jorrit en Eef naar de binnenstad gefietst. Daar hebben ze een lekkere wafel gegeten, een boottochtje gemaakt, milkshake gehaald en wat gewandeld.

Eind van de middag zijn we gezellig met z’n allen op pad gegaan. Eerst naar een kinderboerderij met speeltuin en daarna naar het centrum van Brugge voor een frietje, een ijsje en een wandeling. Op zich vonden we Brugge wel leuk, maar met kinderen is er niet heel veel te doen. Wat dat betreft hadden we ons in Knokke beter vermaakt.

Donderdagochtend lekker bijtijds de boel ingepakt en vertrokken richting huis, maar niet voordat we nog even langs de bakker waren gegaan voor een vers croissantje en een kopje koffie. Eenmaal thuis de boel uitgepakt, nog wat gewerkt en ‘s avonds zat Jorrit alweer bij de brandweer voor een herbezetting.

Vrijdag gingen de kids even spelen bij mijn moeder. Zo hadden wij, nadat we nog wat dingetjes voor de website hadden afgerond, de tijd om even samen buiten de deur te lunchen. We zijn even naar Harderwijk gereden, hebben een heerlijk broodje gegeten en daarna nog even gezocht naar een cadeautje voor Eef haar verjaardag (zonder succes).

Die avond (en nacht) had Jorrit dienst bij de brandweer. Ik had ondertussen gezellig mijn moeder en zus over de vloer, die kwamen een hapje eten. Terwijl Jorrit aan de kipsate zat, hadden we hier op tafel allemaal losse ingrediënten staan om zo je eigen poke bowl te maken.

Het weekend hebben we het huis een beetje aan kant gemaakt, de camper schoongemaakt, is er gesport, gespeeld, hadden we mijn nichtje te logeren en ben ik met Eef even naar Ikea geweest.