Lekker en Simpel

Achter de schermen week 29 – 2021

Tijd voor een nieuw kijkje achter de schermen, waarin we je laten zien wat we afgelopen week hebben gedaan. Van werken, een nieuwe fietscomputer proberen tot spontaan een weekendje ‘proefkamperen’. Benieuwd hoe dat ons is afgegaan? Klik dan even verder.

Maandag gingen de kinderen weer spelen bij de gastouder en brachten wij de rest van de dag door achter de computer. Eind van de middag Eef en Melle weer opgehaald en daarna lekker wat burgertjes gebakken op de barbecue.

Dinsdagmorgen, hetzelfde liedje. Melle en Eef gingen weer naar de gastouder en wij aan het werk. Al waren we stiekem ook met ons hoofd bezig met het weekend dat eraan zat te komen. De caravan stond al een weekje voor de deur nadat er een onderhoudsbeurt was uitgevoerd en we zaten een beetje in dubio of we er nog mee weg zouden gaan. Kamperen met een baby… we zagen het niet hemelaal zitten. Uiteindelijk toch maar besloten om een camping vlakbij huis te zoeken en het maar gewoon een weekendje te proberen. Dus tussen het werken en het koken door waren we ook al bezig met het inpakken van de caravan. Helemaal leuk haha! Verder werden er weer boodschappen bezorgd en stond de postbode met Jorrit’s nieuwe fietscomputer voor de deur.

Woensdag werd er gewoon weer gekookt. Ondertussen toverde Evi de woonkamer om tot een grote hindernisbaan. Na het koken kon Jorrit het niet laten om even de fietscomputer de proberen en is een rondje gaan fietsen op de mountainbike. Terwijl hij wat liep te klungelen om de computer aan de praat te krijgen (handleidingen verdwijnen hier standaard meteen in de prullenbak… haha) kwam hij nog een klein hertje tegen. Maar na een kwartiertje fietsen had hij het voor elkaar en werkte alles.

Donderdag hebben we nog wat gewerkt, voor de zoveelste keer in de caravan voor de deur gegeten, de caravan verder ingepakt en Jorrit is nog even met Eef, met gevaar voor eigen leven, naar een speelgoedwinkel geweest. Eef mocht een kleinigheidje uitkiezen voor op de camping. Bleek achteraf een slecht plan, want nadat de boel op de camping was uitgepakt werd er daarna niet meer naar omgekeken….

Ook vrijdag moest er nog wat gewerkt worden. Jorrit heeft een tijdje in het kantoor doorgebracht terwijl Eef en ik bezig waren met het schoonmaken en op- en inruimen van de caravan. Na de lunch deed Melle thuis nog een slaapje, ging Jorrit de zware dingen nog even in de caravan leggen en zijn wielrenfiets gereedmaken.

Toen Melle wakker werd en wat gedronken had, was het zo ver… Caravan achter de auto en gaan met die banaan. We vonden het toch best spannend hoor haha. Want stel je voor dat Melle echt geen oog dicht doet en allemaal loopt te huilen?! Eenmaal aangekomen op de camping, stond de caravan binnen een mum van tijd op z’n plek. Aangezien we alleen maar het weekend zouden blijven besloten we toch maar niet om de luifel op te zetten. Kleedje, tafeltje, stoeltje neergezet en de mini-vakantie kon beginnen. Al snel zagen we om ons heen allemaal mensen met baby’s, dat stelde ons toch wel gerust haha.

Sofie haar zus kwam de eerste avond gezellig op bezoek en had een tentje meegenomen. Eef die zoveel zin had om met de caravan weg te gaan, koos er uiteindelijk voor om de eerste nacht in het tentje te slapen hahaha. Melle lag ondertussen al lekker in de caravan te slapen, dat ging eigenlijk hartstikke prima! Ons druk gemaakt voor niks tot zover.

Uiteindelijk werd Melle rond 06:00u wakker en heeft hij daarna nog even tussen ons in gelegen tot iets van 07:00u. Perfect! Want rond die tijd hoorde je langzaam aan van meer plekken tekenen van leven. Jorrit begon snel aan het ontbijt, want hij was van plan die ochtend een lekker tochtje op de wielrenfiets te maken. Nou dat was gelukt hoor!

Vervolgens ben ik met Eef even het zwembad in gedoken en zat Jorrit op wacht, want Melle deed z’n middagdutje. Niet veel later kwamen vrienden met de caravan de camping op rijden en die bleven ook gezellig een nachtje logeren.

De tweede nacht lagen we wel met z’n allen in de caravan, alleen nu was het de hond die om 05:10u iedereen wakker maakte door op het bed van de kinderen te springen grrrr…. Gelukkig vielen de meeste van ons niet veel later nog even in slaap.

We hadden gehoopt dat we zondag nog wat langer konden blijven, maar helaas was ons plekje alweer verhuurd aan iemand anders. Dus eind van de ochtend onze boel weer ingepakt en huiswaarts gegaan. Thuis de caravan leeggehaald, de nodige wasjes gedraaid en Eef en Melle lekker op tijd naar bed gebracht.

‘s Avonds begon het gelijk te kriebelen en zijn we op campingjacht gegaan om uiteindelijk toch bij dezelfde camping in Ermelo terecht te komen hahaha. Nog maar een keertje ‘proefkamperen’ binnenkort 😀