Lekker en Simpel

Achter de schermen week 20 – 2022

We laten je in het wekelijkse kijkje achter de schermen weer zien wat we afgelopen week zoal hebben gedaan. Van werk, de nodige fietsritjes tot ons eerste weekende op pad proefkamperen met de camper en een avondje bij de brandweer. Kijk je mee?!

Maandagmorgen gingen de wekkers weer op tijd want de meivakantie zat erop. Eef moest weer naar school, Melle naar de gastouder en wij weer volop aan het werk. Nadat de kleintjes waren afgezet zijn we het kantoor in gegaan en hebben we recepten uitgewerkt, boodschappenlijstjes gemaakt, dingen ingepland, mailtjes beantwoord en meer van dat soort klusjes.

‘s Avonds is Jorrit nog een klein ommetje gaan fietsen en bracht ik de kleintjes naar bed.

De volgende morgen zaten we alweer helemaal in het gewone doordeweekse ritme en had Eef helemaal zin om zelf met de fiets naar school te fietsen.

Nadat ook Melle naar de gastouder was gebracht, hadden we een ochtendje in de keuken doorgebracht om een leuke video op te nemen. Elke keer als ik de servieslade opentrek wordt ik helemaal gelukkig haha. Gewoon een eigen servieslijn aaah zo tof!!

Eind van de middag ging ik de kinderen ophalen, had Jorrit pianoles en hebben we daarna lekker pannenkoeken gegeten. Dinsdag is bij ons in huis pannenkoekendag! Na het eten ging Jorrit er weer op de racefiets vandoor en ben ik nog even wat gordijntjes van de camper gaan wassen.

Woensdag kookdag. We hebben weer een flinke tijd in de keuken doorgebracht om zes hele lekkere nieuwe recepten te maken. Tussendoor nog even de deur opengedaan voor de postbezorger die op de stoep stond met nieuwe sokken haha.

Eind van de middag zijn we nog aan de slag gegaan met het in elkaar zetten van mijn nieuwe fiets. Ik had tot afgelopen woensdag helemaal geen ‘normale’ fiets, alleen een bakfiets. En zo’n bakbeest van een bakfiets kan je nou niet echt makkelijk meenemen als je met de camper op pad gaat… Na een klein uurtje stoeien zat de fiets in elkaar.

Daarna lekker het eten dat we eerder die dag hadden gemaakt opgewarmd en nog even lekker gegeten voordat ik op mijn yogamatje plofte.

Donderdag ochtend zaten Jorrit en Eef bijtijds op de fiets richting school. Ondertussen was ik het huis een beetje aan kant aan het maken en hielp Melle op zijn manier een handje mee. Daarna is Jorrit met Melle een boodschapje gaan doen en ben ik aan het werk gegaan. Tijdens het ochtenddutje kwam Jorrit ook nog even wat werken en na de koffie is hij weer met Melle even de hort op gegaan zodat ik nog ongestoord even verder kon.

Vlak voor het avondeten is Jorrit nog even een klein ommetje gaan hardlopen en daarna stond er een oefenavond bij de brandweer op het programma.

De volgende dag was er in de ochtend even geen haast, want Evi had een studiedag. Nadat iedereen in bad was geweest, gedoucht en aangekleed was, hebben we een ommetje gelopen met de hond. Daarna ben ik met Melle een boodschapje gaan doen en is Jorrit met Eef de camper gaan inpakken want…… we gingen een weekendje ‘proefkamperen’ in Ermelo! We hadden er echt super veel zin in!

Na een halve dag bezig te zijn geweest om alles een plekje te geven en te zorgen dat het goed vast stond voor tijdens het rijden, gingen we om 15:30u na Melle zijn middagdutje richting de camping. Ook al was het net 30 minuten rijden van huis, het ritje was super leuk en binnen no time stonden we op de camping en waren we uitgepakt.

Het enige waar we van te voren een beetje bang voor waren dat Melle elke keer de benen zou nemen zodra de deur van de camper openstond. En dat was ook het geval haha. We hadden hem op de grond gezet om de stoelen uit te klappen en gelijk vloog hij ervantussen en stond hij op een andere caravan te timmeren hahahaha. Oeps!

We hadden echt sĆŗper veel mazzel met het weer! Alleen ‘s avonds en vroeg in de ochtend was het nog wel erg fris. Ook in de camper was het goed koud haha.

De eerste avond kwam mijn zus een nachtje logeren met haar tent en Eef wilde heel graag in de tent slapen haha. Niet eens een eerste nachtje in de camper… Uiteindelijk was dat maar goed ook, want om 05:36u moest mevrouw plassen en daarna heeft ze niet meer geslapen. Hadden wij mooi even geen last van zo haha.

De volgende morgen, was Melle om 07:30u ongeveer ook wakker dus we hadden voor ons doen zowaar een beetje uitgeslapen. Jorrit had niet heel geweldig geslapen de eerste nacht in de camper, maar die heeft altijd moeite met buiten de deur slapen. Na het ontbijt is Jorrit met Melle een stukje gaan fietsen. Het was de eerste keer dat Melle voorop de fiets zat, hij vond het super leuk! Ondertussen had Eef op de camping een vriendin gemaakt en die heeft de hele ochtend in de speeltuin gezeten.

Tijdens Melle z’n ochtendslaapje is Jorrit een rondje gaan fietsen op de racefiets, want ja die moest natuurlijk ook mee. Daarna kwamen vrienden op bezoek en hebben we een patatje gegeten in het centrum van Ermelo. ‘s Middags hebben we met z’n allen een ommetje gefietst en zelfs nog even een drankje gedaan op een terrasje. Dat laatste hebben we zeker al ruim 2 jaar niet meer gedaan.

Na een echt simpele camping maaltijd, broodje hotdog, was het voor de kleintjes alweer bijna bedtijd. Toen Eef en Melle op bed lagen hebben nog een tijdje buiten gezeten, maar om 22:00u zijn we nog even naar binnen verhuisd.

Zondagochtend begon veel te vroeg, want Eef was weer om 05:30u wakker en maakte dit keer ook Melle wakker… Gelukkig waren ze zo nu en dan nog heel even stil, maar om 07:00u waren ze echt klaar wakker. Sorry voor degene die naast ons stonden!

Na een gezellig ontbijtje in de camper is Jorrit met Melle weer een stukje gaan fietsen, kon Eef lekker spelen in de speeltuin en heb ik wat afwas gedaan. Daarna dronken we samen een kopje koffie en hebben we de boel helaas alweer ingepakt en zijn we naar huis gereden. Thuis snel de wasmachine aangezet, een broodje gegeten en daarna werden we nog verwacht op een verjaardag. Jorrit was ondertussen met Melle nog even de camper uitpakken en is na het middagdutje ook die kant op gekomen.

‘s Avonds een simpel bordje pasta gegeten, ‘gras’ gemaaid, piano gespeeld en nog even tv gekeken.