Lekker en Simpel

Achter de schermen week 22 – 2022

Nieuw kijkje achter de schermen – We laten je weer zien wat we afgelopen week hebben gedaan en hoe we het hemelvaart weekend zijn doorgekomen. Kijk je mee?

Maandagmorgen – Het ging die ochtend allemaal niet heel vlot, dus er was geen tijd voor Eef om zelf op de fiets maar school te gaan. Dus maar even met de bakfiets die kant op gescheurd. Eef afgezet, daarna Melle naar de gastouder gebracht en vervolgens zijn we even achter de computer gekropen. Niet veel later doken we de keuken in om een leuke video op te nemen voor een samenwerking. De video kun je inmiddels al terugvinden op Instagram.

Toen alle beelden waren opgenomen konden we gelijk overgaan tot proeven, het was inmiddels al lunchtijd. En dat proeven was alles behalve een straf haha. Met de buikjes goedgevuld zijn we daarna weer achter de computer gekropen om de video te monteren en nog wat recepten uit te werken.

De volgende dag bracht ik Eef naar school en Jorrit bracht ondertussen Melle naar de gastouder. Daarna zijn we verder gegaan met computerklusjes. Rond lunchtijd zijn we naar de stalling gereden om de camper op te halen, die daar welgeteld drie dagen heeft gestaan haha. Want dankzij al jullie tips op Instagram was het toch nog gelukt om een kampeerplekje te vinden op een leuke camping tijdens het hemelvaartweekend.

Thuis even snel een broodje achter de computer gegeten en ondertussen verder met recepten uitwerken, inplannen en meer van dat soort klusjes. Voor we er erg in hadden was het tijd om Eef van school te halen en Melle op te pikken bij de gastouder. Ondertussen had Jorrit nog pianoles en is hij daarna met het avondeten aan de gang gegaan. Het werd een lekker gevuld Turks brood met kip.

Toen de kinderen op bed lagen maakte Jorrit nog even een ommetje op de racefiets. Ging ik nog even verder met het opruimen van de keuken en dronken we daarna nog gezellig even een kopje koffie in de camper.

Woensdagochtend bracht ik Eef naar school en ben ik daarna met Melle naar de supermarkt gereden. Het nieuwe filiaal van de Boni hier in de buurt was die dag voor het eerst open. Na een hele poos in een ‘tijdelijke Boni’ boodschappen te hebben gedaan, was dit wel echt even een verademing! Super mooi geworden en niet geheel onbelangrijk, ons servies was ook meeverhuisd haha. Heb pas net de auto geparkeerd of ik zie al een heel groot spandoek buiten hangen met m’n eigen gezicht erop, blijft te grappig!

Jorrit was ondertussen de keuken al onveilig aan het maken, want woensdag is kookdag in huize lekker en simpel.

Donderdagochtend hebben we de camper ingepakt en thuis de boel nog een beetje aan kant gemaakt. Toen Melle zijn ochtendslaapje erop zat gingen we weer op pad. De bestemming, camping Wersterbergen in Echten (Drenthe) en we hadden er zin in! De weersverwachting was niet helemaal top, maar met een dikke trui aan was het prima te doen.

Eenmaal op de plek van bestemming aangekomen de boel geïnstalleerd en uitgepakt terwijl de kleintjes al meteen richting de speeltuin waren vetrokken. Daarna lekker gewandeld en patatjes gehaald.

‘s Avonds ging Jorrit een ommetje fietsen en keek ik, met jas aan en onder een deken gekropen, een filmpje. Daarna dronken we buiten nog een frisje en zijn we lekker vroeg de camper ingegaan. Het was net iets te koud om buiten te zitten. Dit was een van de eerste keren dat we binnen in de camper gingen zitten terwijl de kinderen op bed lagen. Ook toen we met de caravan op pad waren deden we dat niet, bang om ze wakker te maken. Ging helemaal prima, ze werden pas ‘s nachts wakker door oorverdovende herrie van regen op het dak. Dat duurde gelukkig maar tot half 3, dus we hebben een tijdje wakker gelegen met z’n allen haha. Een voordeel, ze sliepen zowaar uit tot 08:15u die ochtend!

‘s Ochtends lekker binnen ontbeten en nog een beetje gerommeld. Dat duurde niet lang want Eef had weer zin om de speeltuin in te gaan.

Wat echt voor ons onmisbaar is gebleken tijdens het kamperen is deze mini stofzuiger haha. Even twee keer per dag de stofzuiger door de tent en je hebt binnen no time de boel weer zandvrij!

Na een klein fietstochtje met z’n allen en zo’n beetje alle speeltuinen van de camping te hebben bezocht, gingen we zelf wat koken. Het werd tortellini met tomatensaus en een kipburger erdoor haha. Een echte camping maaltijd. We hebben overigens een categorie op de site staan met camping recepten, neem vooral even een kijkje mocht je nog kampeerplannen hebben. ‘s Avonds ging Jorrit weer een ommetje fietsen en zijn we ook daarna weer bijtijds de camper in gegaan. Lekker knus een filmpje gekeken en een spelletje gespeeld.

De volgende ochtend werden we vroeger wakker, maar hadden we wel beter geslapen. Na het ontbijt zijn de kleintjes nog naar de speeltuin gegaan en ondertussen was Jorrit bezig om heel rustig aan de boel alvast een beetje in te pakken. Nadat Melle z’n dutje had gedaan dronken we nog even een kopje koffie en daarna gingen we op huis aan. Evi mocht dit keer voorin zodat ik Melle een beetje bezig kon houden tijdens het rijden. Op de heen weg was meneer het namelijk na een klein halfuur alweer zat. Dat wordt wat mochten we in de zomer wat verder weg willen gaan…

Thuis de boel uitgepakt, opgeruimd, het huis nog een beetje aan kant gemaakt en Eef had al meteen een speelafspraakje. Een dag eerder kwam de video, die we op maandag hadden opgenomen, op Instagram. Sindsdien hadden we de hele tijd trek in een pokébowl. Dus die avond aten we….. een lekker bowl maar dan in een beetje een Mexicaanse stijl.

Zondag hadden we een hele relaxte dag. Er stonden geen spannende dingen op de planning, Eef had gezellig een vriendinnetje te spelen en zelf hebben we een beetje in en om het huis gerommeld, wat was weggewerkt, pianogespeeld en een bananencake gebakken.