Achter de schermen week 31 – 2020

Er is weer een week voorbij en we laten je in het nieuwe kijkje achter de schermen zien wat we de afgelopen week zoal hebben gedaan. Van het laatste weekje vakantie, voor het eerst de baby voelen bewegen tot een hoop onkruid in de tuin. Kijk je mee?

Afgelopen maandag begon net zoals thuis achter de computer. Het achter de schermen artikel moest gemaakt worden en er lag nog best wat ander werk op ons te wachten. Jorrit had zich opgeofferd om de ochtend achter de laptop door te brengen terwijl Eef en ik al lekker in het zwembad waren gedoken.

Gelukkig was na de lunch het meeste werk gedaan en kon ook Jorrit even lekker afkoelen in het zwembad. Eind van de middag een hele lekkere lasagne gemaakt, maar dat ging wel ten koste van het laatste beetje kaas uit Nederland. Jorrit moest het dus de rest van de vakantie doen zonder zijn lekkere kaas, afzien hoor hahaha.

Dinsdag moest er wederom weer wat gewerkt worden. Zo moest onder andere het voorwoord voor het nieuwe kookboek ZOET nog geschreven worden. Eind van de ochtend hadden we het voorwoord af en daarmee konden we het laatste puntje van onze kookboek-to-do-list afvinken. Het nieuwe kookboek kan eindelijk naar de drukker!

Wist je dat je ons nieuwe kookboek alvast kunt reserveren? Zo ben je zeker van een exemplaar eind van deze maand!

Verder hebben we die dag uren in het zwembad gelegen. Vooral Evi was met geen mogelijkheid uit het water te krijgen. Ze heeft iedere dag wel minimaal 4-5 uur gezwommen, zo leuk! Maar ook wel vermoeiend. Zo lag ze dinsdagmiddag opeens te slapen met de bandjes nog om.

Woensdagochtend is er weer gewerkt. Er moesten een hoop mailtjes beantwoord worden, een nieuw weekmenu gemaakt worden en nog wat andere social media dingetjes. Daarna hadden we besloten om de laptop alvast in te pakken en in de koffer te stoppen om de laatste dagen van de vakantie echt lekker vrij te houden. Verder was het die woensdag voor het eerst in de vakantie bewolkt en hebben we zowaar niet de hele dag in het zwembad gelegen. We hadden lekker geschommeld in de tuin, verstoppertje gedaan, filmpje gekeken en pianogespeeld. Uiteindelijk kwam het zonnetje eind van de middag nog even tevoorschijn en wilde Evi toch nog het zwembad in.

Na de zoveelste beroerde nacht waren we donderdag alweer vroeg uit de veren. Na het ontbijt gingen Jorrit en Eef het zwembad alvast zwemklaar maken, oftewel de troepjes uit het zwembad vissen, een beetje om het zwembad vegen, kussentjes klaarleggen en de parasols uitklappen. Daarna is er weer flink geplonst.

Eind van de middag besloten we om onszelf te trakteren op een lekkere pizza. We hadden op ongeveer 15 minuten rijden een restaurantje gevonden waar we pizza’s konden afhalen. Helaas bleek dat er een aantal bestellingen voor ons waren en moesten we een flinke tijd wachten. Gelukkig was er een mini supermarktje om de hoek, dus mondkappen op om alvast wat proviand in te slaan voor de terugreis.

Vrijdag was dan echt ons laatste dagje aangebroken. We begonnen die dag met de boel alvast een beetje inpakken en het een en ander opruimen.

Verder hebben we die dag nog zoveel mogelijk in het zwembad gelegen, want naast dat het ons laatste dagje was, was het het maar liefst 39 graden! Een beekje verkoeling was dus wel nodig.

De volgende ochtend ging de wekker vroeg. Even snel wat ontbeten en de auto ingepakt. Rond 06:30u zaten we in de auto en stond er een rit van ruim 12 uur op de planning. Even een dagje afzien, maar gelukkig ging de reis bovenverwachting vlot. Rond een uur of half zeven ’s avonds waren we THUIS! Altijd weer heel fijn om in je eigen huis te zijn en wat we vooral enorm hadden gemist was ons eigen bed. Evi had vooral haar speelgoed erg gemist. We waren nog niet een minuut binnen of de hele woonkamer was alweer een grote puinhoop. Uiteindelijk hebben we die avond nog de auto leeggehaald en alle spullen opgeruimd en zijn toen uitgeput op de bank geploft. En op de bank voelde ik eindelijk voor het eerst de baby bewegen! Eerder dacht ik ook al wel eens wat gevoeld te hebben, maar toen wist ik het niet helemaal zeker.

Het eerste wat Jorrit bij thuiskomst was opgevallen was onkruid, een heleboel onkruid! De volgende dag hebben we dan ook de halve dag in de tuin doorgebracht om de boel weer een beetje aan kant te maken. Onkruid wieden, bezemen, grasmaaien, allemaal van dat soort klusjes. Ondertussen vermaakte Evi zich prima in de zandbak en op de trampoline.

De vakantie zit er voor ons alweer op. Nu weer lekker aan het werk en enorm uitkijken naar de lancering van ons nieuwe kookboek!

Onze kookboeken

4 reacties op “Achter de schermen week 31 – 2020”