Lekker en Simpel

Achter de schermen week 23 – 2022

Tijd voor een nieuw kijkje achter de schermen! We laten je ook deze week weer zien wat we de afgelopen dagen zoal hebben gedaan. Van werken en een fotoshoot tot een praktijktoets en nog een weekendje naar de camping. Kijk je mee?!

Maandagmorgen ging Eef lekker op het fietsje naar school en brachten we daarna Melle naar de gastouder. De rest van de dag hebben we op de computer gezeten en tussendoor nog even onszelf getrakteerd op een lekker broodje met eiersalade en avocado.

Eind van de middag heeft Jorrit nog een rondje hardgelopen en kwam even later met wat oude bekende knieklachten thuis… Dat wordt weer een paar weekjes niet rennen hoogstwaarschijnlijk.

Dinsdag hetzelfde liedje, de kleintjes waren de deur uit en zelf hebben we de nodige uren achter de computer doorgebracht. Tussendoor nog een videobelafspraak en eind van de middag stond er nog een pianoles op het programma. Terwijl Jorrit pianoles had, pikte ik Melle op en gingen we de weekboodschappen doen.

Thuis konden we gelijk aanschuiven, want Jorrit had al een stapel pannenkoeken gebakken.

Woensdag stond er een kookdag op het programma. Eind van de ochtend hadden we nog een heuse fotoshoot en kwam er iemand langs om foto’s van ons te maken. Die avond zaten we vroeg aan tafel, want om 18:00u vertrok Jorrit, enigszins zenuwachtig, richting de kazerne om een toets af te leggen. Toets gehaald!

De volgende dag hadden we het nodige te doen voor de website. Melle was gewoon thuis dus we konden alleen om beurten aan het werk. Jorrit is met Melle nog even een boodschapje gaan doen en ik heb na de lunch nog even een wandeling met hem gemaakt. Zo konden we ongestoord lekker aan het werk, maar niet zonder even gezellig koffie te hebben gedronken uiteraard. Melle is helemaal onder de indruk van het koffiezetapparaat. Elke keer zodra we het apparaat aanzetten komt Melle aangesneld om te kijken.

Vrijdag nog wat laatste klusjes voor de site gedaan en daarna zijn we weer eens in de tuin bezig geweest. Dat was ook wel hard nodig… Melle was ook gezellig van de partij haha.

Tussen de middag hadden Jorrit zijn ouders Eef van school gehaald en kwamen ze even gezellig een broodje eten. Daarna moest Eef nog een middagje naar school, deed Melle een ochtenddutje en hebben wij nog wat dingetjes in de camper gelegd. Want toen Evi uit school kwam zijn we gelijk vertrokken, lekker nog een paar nachtjes naar de camping in Echten. Het was vorige week goed bevallen, beetje koud en een beetje kort. Het weerbericht was vooral de eerste twee dagen veelbelovend en de camper stond nog voor de deur, dus waarom niet?!

Eenmaal aangekomen op de camping, dat ging onderweg niet helemaal soepel aangezien Melle het rijden behoorlijk snel zat is, waren we helemaal happy. We hadden een super mooi plekje op een heel gezellig veldje. Eef had letterlijk binnen 10 minuten al een vriendinnetje gemaakt en in dezelfde tijd hadden we de boel uitgepakt.

Daarna snel een hapje gegeten en de kinderen nog even laten spelen en toen was het alweer bedtijd. Jorrit moest natuurlijk gelijk een rondje fietsen en ik heb lekker buiten een boekje zitten lezen. Er stond een behoorlijk windje, dus er kwam er eentje redelijk uitgeput weer ‘thuis’. Daarna nog een appelflap gegeten samen en niet veel later richting het toiletgebouw en vervolgens lekker de camper in.

De nacht was een beetje te kort. Melle werd ‘s nachts een keertje huilend wakker en om half 6 besloot Eef dat het wel tijd was om op te staan. Gelukkig hebben we ze nog enigszins rustig kunnen houden tot een uur of 07:00u en toen was het dolle pret. De rest van de dag hebben we lekker rond de camper gehangen. De kinderen waren continu de hort op, naar de speeltuin en zaten ook vaak bij de buren te spelen. Jorrit heeft nog een flink stuk met Melle gefietst, verse honing gekocht, een afwasje gedaan en ik ben met Eef ‘s middags naar het zwembad geweest. ‘s Avonds wraps met kip gegeten en niet veel later vertrok meneer weer op de racefiets.

De nacht verliep dit keer een stuk beter. Pas om 07:00u kwam Eef haar bed uit en Melle vond het zelfs nog een beetje te vroeg. Na een lekker ontbijtje is Jorrit met Melle even gaan wandelen, zat Eef alweer in de speeltuin en heb ik nog wat afwas gedaan. Ondertussen hielden we steeds het weerbericht een beetje in de gaten, want er was een hoop regen voorspeld. Gelukkig kwam de regen pas laat en besloten we eind van de middag pas naar huis te gaan. Voor de lunch zijn we met z’n allen naar een ‘speelbos’ gefietst, dat was erg leuk. Daarna broodje gegeten en heeft Jorrit nog een heel klein rondje gefietst terwijl Melle een dutje deed. Daarna ben ik met de kleintjes en een vriendinnetje van Eef een ijsje gaan eten en was Jorrit de boel aan het inpakken.

Richting huis ben ik achterin bij Melle gaan zitten, daardoor ging het iets beter. Met de nadruk op iets… Eef was in slaapgevallen en ik had onderweg ook moeite om m’n ogen open te houden. We waren overigens echt precies op tijd vertrokken, want nadat we een goeie 10 minuten aan het rijden waren begon het met regenen. Eenmaal thuis door Jorrit snel de keuken in om een poke bowl te maken en pakte ik alvast wat spulletjes uit de camper.

De kinderen lekker vroeg op bed gelegd, de wasmachine draaide alweer op volle toeren en verder even een avondje op de bank gehangen.