Lekker en Simpel

Achter de schermen week 41 – 2023

Vandaag geven we jullie weer een klein kijkje achter de schermen. We hebben weer een heleboel lekkere recepten gemaakt en gefotografeerd, wat lekkers gebakken en het weekend zijn we naar Valkenburg met de camper geweest. Kijk snel verder voor alle foto’s.

Maandag begint de dag altijd achter de computer of laptop met het maken van het ‘achter de schermen’ artikel en het inplannen van recepten. Lekker rustig de week beginnen met een kopje koffie erbij, heerlijk!

Dinsdag hadden we een leuke afspraak bij Boni Supermarkt. We konden het laten om een lekkere appelcake te bakken en mee te nemen.

Woensdag was het weer een kookdag. We hebben 7 recepten gemaakt, waaronder een pannenkoek uit de oven en een lekkere traybake.

Donderdag maakte Jorrit een hele lekkere geroosterde tomatensaus met gehakt, mmm! Ook bij Evi viel de saus heel erg in de smaak, ze vond ‘m namelijk heerlijk! Het recept voor deze saus komt binnenkort online.

Zaterdagochtend vertrokken we rond half 9 ‘s ochtends richting Valkenburg. Ruim 2 uur later kwamen we aan op Camping de Cauberg. Even de camper parkeren, fietsen eraf en hop richting het centrum om lekker koffie te drinken. We zijn koffie gaan drinken bij Fixed Gear Coffee – Cauberg, een super leuk plekje waar je heerlijke koffie kunt drinken, wat lekkers kunt eten én waar je ook als fietsliefhebber terecht kan. Erg leuk!

We hadden echt prachtig weer, we konden zelfs zonder jas buiten lopen. Heerlijk! Na de koffie hebben we lekker gewandeld en zijn we met de kabelbaan naar boven gegaan. Daar zijn we met de rodelbaan gegaan, zo leuk! Echt een aanrader allebei.

De camping lag bovenop de Cauberg en dat was een flinke klim met een stadsfiets met maar 3 versnellingen. Met de racefiets is dat toch een stuk beter te doen 😉

Onze camper stond tegenover de speeltuin op de camping, echt top! Evi en Melle konden heerlijk spelen, terwijl ik aan het rommelen was in de camper of lekker in het zonnetje zat. Met kleine kids is dit echt de beste plek op de camping haha.

‘s avonds zijn we weer met de fiets naar beneden gereden, naar Valkenburg, en zijn we gaan eten bij El Castillo, een Mexicaans restaurant. Je kon een gerecht van de menukaart kiezen of kiezen voor het buffet, leuk concept! Melle en Evi vermaakte zich prima in de speelhoek en daarnaast waren er ook nog meerdere dieren waaronder papegaaien en leguanen. Genoeg te kijken dus!

Daarna zijn de kids nog even gaan spelen in de speeltuin op de camping en dronken wij nog een lekker koffietje. Rond half 8 zijn de kinderen naar bed gegaan en hebben wij buiten nog even een spelletje gespeeld (Regenwormen, erg leuk!) voordat we ook in de camper zijn gaan zitten.

Zondagochtend begon de dag wat aan de vroege kant. Evi en Melle worden vaak het eerste nachtje in de camping op tijd wakker. We zijn de dag lekker rustig begonnen. Even een filmpje gekeken, aankleden, ontbijten en uiteindelijk rond 9 uur zaten Evi en Melle alweer in de speeltuin. Om 10 uur ging in een oude watermolen een koffiententje open, dus hop met de fiets erheen.

Daarna reden we naar de Gemeentegrot om een rondleiding per trein te doen. Dit duurde een half uurtje en was voor ons met kids precies goed. Evi en Melle vonden het erg leuk 🙂 Ook wij vonden het erg interessant om een deel van de grot van binnen te bekijken en meer info te horen. Aanrader!